«Майстерність класного керівника: його творча ініціатива,удосконалення методів, форм роботи з учнями»
Мета:
Завдання:
Коробка Тетяна Леонідівна - класний керівник 2 класу Проблема, над якою працює: Формування в учнів вміння працювати за планом, ставити перед собою конкретні завдання, виконувати їх. | |
Линник Таміла Іванівна - класний керівник 3 класу Проблема, над якою працює: Використання інтерактивних технологій на уроках в початковій школі | |
Линник Лариса Вячеславівна - класний керівник 4 класу Проблема, над якою працює: Розвиток соціальної компетентності школярів шляхом впровадження проєктних технологій у виховний процес. | |
Чумарна Тетяна Іванівна - класний керівник 1 класу Проблема, над якою працює: Формування практичних вмінь і навичок, культурної поведінки, турботливого ставлення до людей, природи. | |
Лебех Марина Петрівна - класний керівник 10 класу Проблема, над якою працює: Формування духовного світу та творчої особистості учня, виховання активної життєвої позиції. | |
Висоцька Наталія Іванівна - класний керівник 11 класу Проблема, над якою працює: Виховання пізнавальних інтересів й активного ставлення до суспільного життя. | |
Шарлай Валентина Володимирівна - класний керівник 5 класу Проблема, над якою працює: Виховання позитивних рис характеру, старанності, організованості, обов΄язковості, шанобливого ставлення до старших, дисциплінованості | |
Борідка Марин Володимирівна - класний керівник 6 класу Проблема, над якою працює: Розвиток інтересу до навчання, формування потреби постійно активізувати свою пізнавальну діяльність | |
Омеляненко Світлана Яківна - класний керівник 7 класу Проблема, над якою працює: Розширення, поглиблення, систематизація розуміння дітьми моральних норм і правил, культурної поведінки в школі, суспільстві | |
Кармазин Іван Григорович- класний керівник 8 класу Проблема, над якою працює: Розвиток вміння школярів справедливо оцінювати свої та чужі вчинки, формування емоційно-ціннісного | |
Редько Ігор Юрійович - класний керівник 9 класу Прблема, над якою працює: "Підвищення громадянської свідомості учнів " |
Виховує все: люди, речі, явища, але насамперед і найбільше - люди. З них на першому місці - батьки і педагоги. А.С. Макаренко Класний керівник творить найбільше багатство суcпільства - Людину... В.О. Сухомлинський
Класний керівник- основа виховного процесу. Це нитка, яка зв’язує в одне ціле дитину, учителя-предметника, батьків, громадськість.Робота з педагогічним колективом - це взаємодія з педагогами шляхом використання різноманітних підходів з метою створення найкращих умов для розкриття можливостей, професійних здібностей класних керівників. І саме ефективність діяльності класних керівників визначається діяльністю методичного об’єднання школи.
На виконання плану роботи школи, протягом 2020-2021 навчального року в школі було організовано роботу методичного об’єднання класних керівників 1-11 класів, яке працювало згідно плану роботи школи та плану роботи методичного об’єднання класних керівників Методичне об`єднання класних керівників працювало над вирішенням першочергових завдань виховання учнів у сучасних умовах. Перед ними постає завдання: виховати громадянина – патріота, формувати громадську активність дітей та підлітків, які люблять свій народ, Україну, готові самовіддано захищати і розбудовувати її . Робота методичного об’єднання класних керівників спрямована на формування умінь вчителів плідно працювати з учнями, враховуючи інтереси й запити самих школярів, індивідуальний підхід у виховній роботі, охоплює питання планування, організації та аналізу ефективності виховного процесу, різноманітних засобів навчання. Однією з основних проблем у виховній роботі з учнями є налагодження індивідуального підходу до кожної особистості, розвиток творчого потенціалу дитини та профілактична робота, направлена на правовий аспект у вихованні учнів, схильних до правопорушень. Адже кожна дитина - це особистість. А кожна особистість потребує творчого підходу, великого терпіння і любові з боку вчителя, вихователя. Тільки при такому підході до справи є шанс розкрити і розвинути усі кращі сторони чутливої дитячої душі, творчого потенціалу дитини. Методичну роботу з педагогами сконцентровано на вирішенні проблемного питання: вивчення історії рідного краю, ознайомлення учнів з культурною спадщиною українського народу, з народними традиціями формування в учнів кращих якостей національного характеру, виховання громадянина України; використання сучасних інформаційних технологій в управлінській діяльності, та навчально – виховному процесі в школі. Робота класних керівників відповідає вимогам: - Закону України «Про освіту»;
- Закону України «Про Загальну середню освіту»; - Положення про спеціальну загальноосвітню школу; - Посадових обов’язків класних керівників; - Наказу МОН МС України від 31.10.2011 № 1243 «Про Основні орієнтири виховання учнів 1-12 класів загальноосвітніх навчальних закладів України»; - Методичних рекомендацій МОН від 25.07.14 № 1/9-376 з питань організації виховної роботи у навчальних закладах у 2016/2017навчальному році; - Концепції національно-патріотичного виховання молоді, затвердженої спільним наказом Міністерства у справах сім'ї, молоді та спорту, - Концепції сімейного виховання в системі освіти України «Щаслива родина» - Наказу МОН від 07.09.2000 № 439 «Про затвердження Рекомендацій щодо порядку використання державної символіки в навчальних закладах України».
За 2020-2021 навчальний рік було проведено 4 засідання МО, на яких було розглянуто питання планування виховної роботи в класах, опрацьовані основні нормативні документи з виховної роботи, проводилось анкетування класних керівників з метою з’ясування труднощів у роботі. Розглядались педагогічні ідеї щодо підвищення позитивної мотивації учнів до навчальної діяльності та профілактики безпричинних пропусків уроків, проводилася робота щодо формування виховних систем класів і їх оформлення, вивчалися новинки педагогічної літератури та передовий педагогічний досвід. Впродовж 2020-2021н.р. всі класні колективи брали активну участь у житті школи згідно виховного плану роботи школи на 2020-2021 н.р.
Класні керівники протягом навчального року проводили батьківські збори, анкетування батьків та учнів. Разом з тим необхідно продовжити роботу з учнями щодо попередження негативних проявів та правопорушень в учнівському та молодіжному середовищі.
Слід відзначити, що класні керівники є кураторами проектів учнівського самоврядування.
Аналіз роботи членів методичного об’єднання дає підставу зробити висновок, що завдання, які випливають із науково-методичної проблеми методичного об’єднання реалізовано.
У 2021-2022 навчальному році члени методичного об’єднання класних керівників продовжать роботу щодо : реалізації науково-методичної проблеми школи, підвищення професійної майстерності класних керіників, пропагування творчих доробок з питань виховної роботи на сторінках фахових видань.
У 2021-2022 навчальному році члени методичного об’єднання класних керівників будуть працювати над реалізацією науково-методичної проблеми МО класних керівників: «Формування патріотичної свідомісті учнів, доброго відношення до мови, культури, батьківщини»
Актуальність. Патріоти́чне вихова́ння — планомірна виховна діяльність, спрямована на формування у вихованців почуття патріотизму, тобто доброго відношення до батьківщини та до представників спільних культури або країни. Таке виховання включатиме розвиток любові до батьківщини, національної самосвідомості й гідності; дбайливе ставлення до рідної мови, культури, традицій; відповідальність за природу рідної країни; потребу зробити свій внесок у долю батьківщини; інтерес до міжнаціонального спілкування; прагнення праці на благо рідної країни, її народу. Має застосовування як у сім'ї та школі, так і в державних і громадських організаціях, засновуючись на впевненості в позитивному ефекті такого ж відношення.
1. Вивчити особливості патріотичного виховання підлітків та юнаків;
2. Узагальнити засоби виховання, що сприяють патріотичному вихованню підлітків та юнаків.
3. Озброїти класних керівників сучасними виховними технологіями та знаннями сучасних форм і методів роботи.
4. Вивчити, узагальнити та використовувати передовий педагогічний досвід роботи класних керівників.
5. Координувати планування, організацію та робити педагогічний аналіз виховних заходів класних колективів.
6. Сприяти створенню в учнівському колективі цілеспрямованого навчально-виховного середовища, виховувати в учнів громадянську активність, небайдужість до того, що відбувається в школі і поза її межами.
7. Удосконалювати систему виховної роботи класних керівників та роботу з органами учнівського самоврядування.
Тематика засідань методичного об’єднання класних керівників
І засідання
дата:
№ з/п | Зміст | Відповідальні | Відмітка про виконання |
1. | Аналіз виховної роботи за 2020 -2021 навчальний рік. Здобутки та недоліки. | Голова МО | |
2. | Визначення основних напрямків методичної роботи на 2021-2022 начальний рік. Обговорення та реалізація методичної проблеми МО класних керівників Затвердження плану роботи методичного об’єднання та планів виховної роботи класних керівників на 2021 – 2022 навчальний рік. | Голова МО | |
3. | Про планування роботи у напрямку національно-патріотичного виховання | Педагог-організатор | |
4. | Про організацію роботи з дітьми пільгових категорій | Голова МО, класні керівники | |
5. | Розвиток фізичних якостей учнів, підвищення інтересу до заняття фізкультурою і спортом. | Заступник директора з НВР | |
6. | Про організацію та проведення інструктажів з БЖ учнів. | Спеціаліст з ОП | |
7. | Про організацію роботи з батьками протягом навчального року | Голова МО | |
8. | Про стан організації роботи з профілактики дитячого травматизму, охорони життя і здоров’я дітей | Голова МО | |
9. | Особливості виховної діяльності на 2021-2022 начальний рік. Тижні знань БЖ | Заступник директора з НВР | |
10. | Рекомендації щодо проведення першого уроку. | Голова МО |
Робота між засіданнями
№ з/п | Зміст | Відповідальні | Відмітка про виконання |
1. | Підготовка та проведення першого уроку. | Класні керівники | |
2. | Організація та проведення заходів за планом роботи школи. | Педагог - організатор | |
3. | Контроль за станом відвідування учнів школи. | Класні керівники, соціальний педагог | |
4. | Профілактична робота з учнями, схильними до правопорушень. | Соціальний педагог, класні керівники |
ІІ засідання
дата:
№ з/п | Зміст | Відповідальні | Відмітка про виконання |
1. | Про стан відвідування учнів школи | Соціальний педагог, класні керівники | |
2. | Особистісно-діяльнісний підхід як умова розвитку та саморозвитку учнів у процесі навчання та виховання в НВО | Голова МО | |
3. | Профілактика травматизму. Попередження нещасних випадків з учнями в школі та в побуті. | Заступник директора школи з виховної роботи | |
4. | Психологічна робота з учнями. Результати проведеного анкетування з учнями 5 класу. | Психолог | |
5. | Про стан роботи із запобігання торгівлі людьми, профілактики та протидії поширенню наркоманії, злочинності, тютюнопаління. | Соціальний педагог | |
6. | Реалізація особистісно-орієнтованого підходу у виховній діяльності класного керівника | Заступник директора школи з виховної роботи | |
7. | Аналіз проведення тижня знань безпеки життєдіяльності | Педагог-організатор, класні керівники |
Робота між засіданнями
№ з/п | Зміст | Відповідальні | Відмітка про виконання |
1. | Організація та проведення заходів за планом КТС. | Педагог - організатор | |
2. | Контроль за станом відвідування учнів школи. | Класні керівники, соціальний педагог | |
3. | Діагностика творчих здібностей учнів. | Психолог, класні керівники | |
4. | Опрацювати інструктивно-методичні матеріали з виховної роботи. | Голова МО |
ІІІ засідання
дата:
№ з/п | Зміст | Відмітка про виконання | |
1. | Аналіз роботи МО класних керівників за І семестр 2021-2022 навчального року. | Голова МО | |
2. | Планування роботи класних керівників на ІІ семестр 2021-2022 навчального року. Надання методичних рекомендацій щодо проведення заходів за планом роботи школи. | Заступник директора школи з виховної роботи | |
3. | Попередження дитячого травматизму. | Голова МО | |
4. | Про стан роботи з профілактики правопорушень серед учнів закладу | Педагог-організатор | |
5. | Підсумки проведеної роботи з національно-патріотичного виховання у І семестрі | Голова МО | |
6. | Розв'язання проблем адаптації учнів у 5-му класі до навчання в середній школі. | Психолог | |
7. | Забезпечення ефективності процесу гуманістичного виховання в нинішній соціокультурній ситуації, створення сприятливих педагогічних умов для виховання особистості на базі духовних, гуманістичних цінностей та реалізації її потенціалу. | Голова МО |
Робота між засіданнями
№ з/п | Зміст | Відповідальні | Відмітка про виконання |
1. | Організація та проведення заходів за планом роботи школи. | Педагог - організатор | |
2. | Контроль за станом відвідування учнів школи. | Класні керівники, соціальний педагог | |
3. | Консультації для класних керівників з питань індивідуального розвитку учнів. | Психолог | |
4. | Робота з членами МО над реалізацією виховних проблем. | Голова МО |
ІV засідання
дата:
№ з/п | Зміст | Відповідальні | Відмітка про виконання |
1. | Підвищення розвивальної ефективності виховання особистості дитини шляхом відкриття, усвідомлення й привласнення загальнолюдських та національних моральних норм як цінності особистого життя, які утворюють внутрішній стрижень особистості - ціннісну морально-етичну орієнтацію, яка слугує основою розвитку та самореалізації в умовах соціокультурної діяльності. | Заступник директора школи з виховної роботи | |
2. | Попередження дитячого травматизму | Голова МО | |
3. | Аналіз відкритих виховних заходів | Усі члени МО | |
4. | Формування активно життєвої позиції учнів в умовах особистісно орієнтованого виховання. | ||
5. | Про стан роботи з батьками | Голова МО | |
6. | Про стан відвідування учнями навчальних занять | Голова МО |
Робота між засіданнями
№ з/п | Зміст | Відповідальні | Відмітка про виконання |
1. | Методично – консультативна робота з класними керівниками | Заступник директора школи з виховної роботи | |
2. | Робота з членами МО над реалізацією виховних проблем. | Голова МО | |
3. | Контроль за станом відвідування учнів школи. | Заступник директора школи з виховної роботи | |
4. | Консультації для класних керівників з питань індивідуального розвитку учнів. | Психолог |
V засідання
дата:
№ з/п | Зміст | Відповідальні | Відмітка про виконання |
1. | Виконання плану роботи методичного об’єднання за 2021 – 2022 навчальний рік. Підведення підсумків роботи класних керівників. Перспективи планування роботи на 2022 -2023 навчальний рік. | Голова МО | |
2. | Профілактика травматизму. Попередження нещасних випадків з учнями в школі та в побуті перед літніми канікулами. | Заступник директора школи з виховної роботи | |
3. | Аналіз проведення тижнів БЖ | Педагог-організатор | |
4. | Аналіз відвідування учнями школи | Соціальний педагог, класні керівники | |
5. | Діагностичне анкетування. | Голова МО |
Робота між засіданнями
№ з/п | Зміст | Відповідальні | Відмітка про виконання |
1. | Методично – консультативна робота з класними керівниками | Заступник директора школи з виховної роботи | |
2. | Робота з членами МО над реалізацією виховних проблем. | Голова МО | |
3. | Контроль за станом відвідування учнів школи. | Заступник директора школи з виховної роботи | |
4. | Консультації для класних керівників з питань індивідуального розвитку учнів. | Психолог |