/Files/images/12012022/DSC_0062.JPG

/Files/images/12012022/DSC_0067.JPG

Методичне об’єднання від 12.01.2022 р.

Проблема вчителів образотворчого та музичного мистецтва - виховати гармонійно розвинену
особистість, особливо в наш час. Тільки в праці найповніше виявляються високі людські якості, можливості та обдарованість, саме праця є засобом самоутвердження, самовияву, самореалізації особистості.

Проблема формування творчості викликає гострий інтерес у всьому світі. Розв’язання її суттєве в зв’язку з тим, що головна умова прогресивного розвитку суспільства – людина, що здатна до творення. У сучасному світі необхідно від початку, з перших років життя людини, закладати основи розуміння світу як такого, що динамічно змінюється, в якому особистість перебуває в стані постійного творення цього світу і самого себе.

У зв’язку з цим виникає необхідність формування в учнів ключових компетентностей, однією з яких є творча компетентність. Адже, що може дати більше насолоди, радості, впевненості у власних силах як не творчість.

Феномен творчості завжди привертав увагу дослідників як найважливіший компонент соціальної культури.

З моменту зародження та становлення шкільної практики навчання особлива увага завжди приділялася вихованню особистості, що зможе творчо ставитися до праці, самостійно знаходити вирішення назрілих проблем. Виховання таких якостей потребує відповідного педагогічного підходу, цілеспрямованого впливу педагогів протягом усього періоду навчання та виховання. Діти повинні вчитися самостійно мислити, мати власну думку, відчувати відповідальність за справу. Творча особистість значно краще адаптується до соціальних, побутових та виробничих умов, ефективно їх використовує, удосконалює, змінює. Під дитячою творчістю розуміють діяльність дитини, в процесі якої вона створює якісно нові для самої себе цінності. Ці цінності мають і суспільне значення, тому що необхідні для всебічного розвитку особистості і, як наслідок, для розвитку суспільства. Інколи діти створюють речі, які мають справжню естетичну цінність, є творами мистецтва.

На сучасному етапі розвитку педагогічної теорії та практики особливої ваги набувають проблеми удосконалення методів навчання як шляхом поновлення методичних надбань новими методами та прийомами навчання, так і за рахунок модернізації традиційних методів.

Завдання вчителя полягає у розвитку творчого потенціалу учнів на кожному уроці. Вчитель повинен сприяти пробудженню інтересу до пізнання, розвивати вміння та навички самостійно працювати, творчо ставитися до виконання завдання.

Розвиток творчих здібностей учнів є фундаментом процесу навчання, педагогічною проблемою, що з часом не втрачає своєї актуальності, вимагаючи постійної, пильної уваги й подальшого розвитку. Актуальність теми полягає в тому, що образотворчому мистецтву належить велика роль у встановленні творчих здібностей дітей, а школа є головним шляхом для формування та розвитку творчих здібностей.

Хіба можна уявити собі освічену людину, яка б не мала самих простих навичок зображення на площині форм об’єктів навколишньої дійсності. Для людини будь- якої професії (не кажучи вже про архітектора, дизайнера, інженера – конструктора) – ці навички надзвичайно цінні. Не може людина жити повноцінним життям, у якої немає радості творчості.

Даний шкільний предмет несе в собі значний потенціал для використання нетрадиційних технік і є тим середовищем, що розвиває творчі здібності, художній смак, підвищує інтерес учнів до предмета, виховує почуття прекрасного.

Сьогодні і у педагогічній науці, і у практиці йде інтенсивний пошук нових, нестандартних форм, засобів і прийомів навчання. Практикується проведення нетрадиційних видів уроків, використання проблемних засобів навчання, колективних творчих справ у позакласній роботі, які сприятимуть розвитку творчих здібностей учнів.

Нетрадиційні уроки художньо-естетичного циклу – це поштовх до розвитку уяви, творчості, прояву самостійності, ініціативи, вираження індивідуальності.

12 січня відбулося методоб'єднання вчителів художньо-естетичного циклу Гоголівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів імені М.В.Гоголя.

На засіданні обговорювалися питання:

1.Діяльнісний підхід до навчання художньо-естетичних дисциплін.

2.Створення умов для розвитку творчої особистості музичними та художніми засобами,здатної діяти в конкурентних умовах сучасної діяльності.

3.Розвиток творчих здібностей учнів шляхом використання нетрадиційних технік на уроках образотворчого мистецтва.

Керівник методо’бєднання Омеляненко С.Я. виступила з доповіддю «Розвиток творчих здібностей учнів шляхом використання нетрадиційних технік на уроках образотворчого мистецтва.»

Відбулося обговорення виступу та внесені певні пропозиції щодо подальшого ефективного викладання предметів художньо-естетичного циклу у другому семестрі.


Вчителі використовують міжпредметні зв'язки, інтерактивні методики навчання, розвивають трудову активність учнів на уроках, формують практичні навички, розвивають логічне мислення і творчі здібності, виховують любов до рідного краю та народних традицій.

Проблеми, над якими працює шкільне методичне об’єднання вчителів образотворчого та музичного мистецтва:

  • Відродження українських народних ремесел на образотворчого та музичного мистецтва на основі вивчення історико-культурних традицій рідного краю.
  • Раціональне управління пізнавальною і практичною діяльністю під час уроку музичного мистецтва.
  • Розвиток творчого потенціалу учнів та інтересу до знань з основ образотворчої грамотності засобами мистецтва.
Заголовок

Литовченко Валентина Михайлівна - вчитель хореографії, музичного мистецтва, спеціаліст.

Методична проблема: "Роль хореографії у вихованні національної свідомості та розвитку творчої особистості учнів"

/Files/images/s16490424.jpg

Омеляненко Світлана Яківна - вчитель образотворчого мистецтва, трудового навчання, спеціаліст.

Методична проблема: "Виховання ціннісного ставлення до мистецтва та культури"

Шарлай Валентина Володимирівна - вчитель мистецтва, українознавства, спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії.

Методична проблема: "Виховання ціннісного ставлення до мистецтва та культури"

Кiлькiсть переглядiв: 2040

Коментарi